What are you looking for?
6 Eylül 2019 Cuma

YURTDIŞI ALIŞVERİŞİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER




Konumuz yurtdışından alışveriş! 

Shein markasının 2 sene önce benimle iş birliği yapması sayesinde yurt dışı alışverişine olan ön yargımı kırmaya başladım. 2 sene içerisinde en az 6 kez birşeyler aldım. Alışveriş yaptıkça daha çok hoşuma gitti bu sistem. Ve şuanda tüm üstleri (top dediğimiz) ve mini elbiselerimin çoğunu yurt dışındaki sitelerden özellikle shein, asos ve pretty little thing markalarından yapıyorum. Sizlere kısaca doğru, bedeninize uygun kıyafeti nasıl seçeceğinizi 2 sene boyunca edindiğim tecrübelere dayanarak anlatacağım.


1. Alışveriş için en popüler olan internet sitelerini seçmek

Güvenilir yurtdışı alışveriş sitelerini ararken karşıma başlarda bir çok güvenilir olmayanı da çıktı. Peki bir sitenin güvenilir olup olmadığını nasıl anlarsınız? 
Güvenilir siteler sattığı ürünlerin kaç kişi tarafından alındığını çoğunlukla gösterir. Tabi asos gibi göstermeyen ve güvenilir olanlarda yok değil. Ancak istisnalar kayıdeyi bozmuyor bu durumda.
Bunun dışında sattıkları kıyafetlerin yıldız durumuna bakmanız önemli. Bu da yine sitenin popüler ve aktif olup olmadığını gösteren bir durum.

2. Doğru kıyafeti & bedeni seçmek

Shein ve pretty little thing için konuşmam gerekirse benim doğru kıyafeti seçme trickim ilk olarak mutlaka beğendiğim kıyafetin yorumlarına bakmak. Ne kadar fazla yorum o kadar o kıyafet hakkında bilgi demek. Mesela bir elbise beğendiğiniz ama üstünüze nasıl olur karar veremiyorsunuz  Shein karar verebilmeniz için ölçülerinizi girip bedeninizi hesaplayabilecek bir sistem çıkardı bir kaç ay önce ancak biraz karışık. Ben dediğim gibi hep yorumlardan yardım alırım. Örneğin ''normalde Small giyiyorum bu yüzden small almıştım ancak büyük geldi' gibi yada ''Large giydiğim halde large almama rağmen küçük geldi'' tarzında yorumlardan elbisenin normal beden ölçülerinize göre büyük mü yoksa küçük mü olduğunu rahatlıkla anlayabilirsiniz.



3.  Ödeme ve Ürünlerin Gelme Zamanı 

Sipariş etmeden önce canlı destekten yardım alarak ürünlerinizin ortalama kaç günde geleceğini öğrenebilirsiniz. Ayrıca internet alışverişleriniz için ininal gibi bir kart da çıkartabilirsiniz. Ininal kart içine para yükleyebileceğiniz ve internet alışverişlerinizde kullanabileceğiniz bir kart. Banka matik kartına benzetebiliriz.

(Daha fazla yazıdan haberdar olmak için bloğuma ücretsiz abone olmayı unutmayın ♥︎)









Add your comment

@miraonall